Idag så blev det till att ta hål i båten!

Efter en vecka full av mätningar o så var de dags för håltagningen lite pirrigt är det, de kan ju bli fel men vi får hoppas på det bästa.

Det blev bra det skillde bara 1mm mellan styrbord o babord





Tog ett formrör o prövade mig hit o dit för att få en upfattning om hur det blir.




Ska ner imorgon söndag o ta hålet på styrbords sidan o fasa kanterna lite.



Bogpropellern hamnar i det mittre facket där den troligen kommer att göra bäst nytta, måttet ifrån Bavaria tyckte jag blev för långt akteröver, Vi har ju frysen i det 3:e facket så där kunde vi inte ha den ändå. Men jag har fått för mig att man ska ha den så långt fram som möjligt därför tycker jag att det är konstigt att Bavaria inte har 2 valmöjligheter där man kan montera den, det finns ju folk som har xtra vattentank i förpiken o då kan det ju bli
 lite trångt.



Lite mera projekt som det har blivit under åren som vi har haft båten kommer lite bilder på Batteribanken,varmvattenberedaren, mm.


Gjorde om kablaget samtidigt så alla kablar som kommer ifrån motorn är 95m2 och även upp till strömskenan bakom panelen



Här blev det också 95m2 kablar




Beredaren är på 60l så det kompenserar batterierna så båten inte lutar åt styrbord som flera Bavarior har gjort.






Gjorde ett antal värmeljus hållare i glas med Bavarias logga på ser ganska så trivsamt ut.Försökte locka Simon i Henån till att köpa ett antal o ge ,eller sälja till Bavaria kunder me n dom var inte intresserade sa han, tråkigt för dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0