0710 Hunnebostrand

0710 Torsdag Hunnebo

 

Vid 7-tiden på kvällen körde Krister ut oss till Hunnebo, (vi ska köra hem båten) Anna och Lollo kom över och fikade med oss innan Krister åkte hem igen. Stefan o jag tog en promenad ut till Sea Port och pratade med Ove o Eva-Lee.

Sen satt vi och spelade kort en stund innan vi la oss.

 

0711 Fredag Hunnebo

 

Lämnade Hunnebo vid 12-tiden, stannade till i Kungshamn och handlade på Skeppet, mötte Anna där så hon hjälpte oss att komma iväg när vi var färdiga.

Utanför Fisketången mötte vi våran förra båt Zawadi.



Satte segel och seglade ner till Spättan vid Lysekil.

Stefan fixade mat så vi åt innan vi gick igenom kråksundsgap, efter Mollösund gick vi in i Stigfjorden mellan Orust och Tjörn, vidare in under Skåpesundsbron och sen även Tjörnbron.

Efter en seg färd på Hakefjorden så la vi till på Lilla Dyrön, på samma ställe som vi låg förra året när vi kom hem från Danmark.

0712 Lördag Lilla Dyrön

 

När vi lämnade L. Dyrön gick vi ut till Pater Noster och tog några kort och filmade lite, vi kommer inte in med båten där i hamnen för det är bara 1,5 m djupt, så vi vände in mot Marstrand och tankade där. Efter det gick vi ner mot Göteborg, seglade ifrån södra Björkö och ända in under Älvsborgsbron. Vidare älven upp till Kungälv där la vi till för natten.

Många båtar vi hamnade som 3;e båt, och när vi kom tillbaka efter att ha varit hemma hos Ingela och fått lite kaffe och glass med jordgubbar, så hade vi fått en båt på våran utsida.

 

 

0713 Söndag Kungälv

 

Vaknade vid 06,40 utav att någon knackade på våran båt, det hade börjat blåsa bakifrån så hela vårat paket låg väldigt nära båtarna framför oss, vi fick ingen ordning på det så vi släppte loss och gav oss iväg mot Lilla Edet.

Stefan la sig en stund till, och jag drog ut genuan och gick för motor samtidigt, vi låg och pendlade mellan 5- 6,4 knop på gps;en och hade nästan 1 knops motström.

Vi behövde inte vänta något i Lilla Edet utan fick broöppning och slussning direkt.

Jag försökte lägga mig en stund efter Lilla Edet men jag kunde inte somna.

Vi fick en aha upplevelse i slussarna i Trollhättan, mellan 2 och 3 slussen så möter vi 6 st båtar och ingen vet hur man ska göra. Bra gjort Vattenfall. Dom kunde åtminstone haft personal som dirigerat båtarna.

Stefan släppte av mig efter klaffbron så jag kunde hämta bilen och köra ut den till båtgården på Överby, så tog han upp båten dit själv. Klockan var 15 när vi lade till där.

Plockade ihop lite sen åkte vi hem och duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0