Midsommar

Midsommar i Hunnebostrand

 

Midsommarafton blev nog ungefär som vanligt fast lite torrare.

Började med sil och potatis på bryggan kl 14, och efter det åt vi jordgubbar med grädde.

Sen hände inte mycket förrän vi grillade på kvällen, och efter det gick dom flesta och lade sig.

Stefan och jag satt i sittbrunnen och spelade kort, för vi hade ingen lust att sova så tidigt.

Vi lämnade inte hamnen på hela helgen.

 

0627 Fredag Hunnebo

 

Eva-Lee ringde när vi var påväg ut till Hunnebo, då låg dom i Smögen, men hon skulle prata med Ove om att gå vidare till Hunnebostrand så kunde vi komma över en stund senare.

Fidde åkte med oss ut, Carina skulle på nåt partaj, så när Eva-Lee ringde igen så gick han med oss bort till seeport och titta på båten, vi hade även med oss Barro för Sofia jobbar helgen.

Barro fick ligga på den breda Y-bommen medans vi satt i sittbrunnen, och jag vände honom ryggen i ett par sekunder och då trillar han i plurret, jag ur sittbrunnen får tag i hans koppel och ett framben och får upp honom på bommen igen, han blev nog rädd tror jag, sen fick han ett badlakan och vi fick torkat honom, men sen fick även han sitta i båten.

Efter en stund upptäcker jag att min mobile är borta, befarar det värsta och ber Eva-Lee att ringa den, men hör inget så den åkte i vattnet nät jag räddade Barro.

 

 

0628 Lördag Hunnebo

 

När Carina kom ut vid middagstid så kastade vi loss och seglade norrut, tänkte lägga oss i norra viken på lilla hamburgö men där låg en liten motorbåt precis mitt på berget så det gick inte att lägga sig varken framför eller bakom. Så vi rundade lilla hamburgö och lade oss på rävholmen,  när vi förtöjt båtarna så tände vi grillen för vi var alla väldigt hungriga.

På kvällen spelade vi spel i sittbrunnen.

 

 0629 Söndag Rävholmen



Tog det lugnt på fm. Sen kastade vi loss och gav oss iväg mot Hunnebo igen, (Fiddelina åkte mot Hamburgsund) när vi passerade Dannemark så låg Johan o Anna och Micke o Birgitta och Anna o Martin där så vi svängde förbi för att höra hur det gått för dom att ha med sig Sixten i båten under helgen, dom bjöd in oss att stanna och dricka kaffe med dom så det gjorde vi, precis när vi gav oss iväg därifrån så passerade Fiddelina Dannemark.

När vi kom iland i Hunnebo igen så gjorde vi iordning och åkte hemåt till Sofia.

Helgerna är alldeles för korta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0