0719 Läsö - Säby 13.1 nm

Vi tänkte att vi tar oss till Säby.
De var en ganska så trevlig segling över till Säby, det tog 1 tim 45 min.
Vi hittade en plats vid kranen längst in i hamnen vid hamnkontoret.
Under dagen så passade vi på att lära oss några danska fraser som vi hade nytta av: " Hunden den ska va i snöör" o "en lilling"... Vi satt en stund o spelade spel med Pelle o Cissi, men det visade sig snart att Pelle hade läst alla svaren (måste varit så) för han kunde tydligen allt!!! Så vi tog o grillade istället o lyssnade på Taptot för halning av flaggan.TutTut.

Jag tog även på fin hatten!





Kommentarer
Postat av: Göteborgaren

Hej! Jag råkade hamna på era sida. Jag förstår att det är ert första år med båt. När man läser 0m era fatala misstag tidigare. Det finns segarskolor för vuxna som kanske skulle kunna passa er, så ni skulle känna er lite tryggare med eran båt.



Seglarhälsningar från Göteborgaren med 50 år med egen båt!!!!



PS. och andra sidan så är det alltid roande med under hållning på havet/hamnen

Svar: Det är alltid kul med folk som hittar våran blogg / loggbok.
Pim Pim

2011-07-25 @ 18:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0