Helgen v 26

Fredag
Tog vägen om Smögen när vi åkte ut till Hunnebo och köpte räkor hos Göstas. Gick över till Fidde o Carina en stund efter att vi hade ätit, där var Skogsberg, Matz o Maud, Tony o mimmi, Daniel o Sanna och så kom vi...

Lördag
Carina och jag tog en rask promenad innan vi gav oss iväg norrut, dom la till på Lyngö men vi ville segla lite längre så vi gick genom gluppö och vidare upp mot Havstensund, och la till vid Lygnhuvudet en trevlig vik.

har badat första gången för i år 18,5 grader i vattnet, men det var väldigt varmt på land, så det var skönt att svalka sig.

På kvällen gick vi upp på berget, tog med en pick nick korg och titta på solnedgången, satt där uppe bortemot 1,5 timme.

Söndag

Efter frukost gick jag på toaletten och när jag skulle spola gick det inte... Visar sig att jag fått in en brännmanet i spolsystemet, försökte få bort den det gick inte så bra, fick skruva loss toan när vi kom till Hunnebo och spola bort alla trådar och gelé med vattenslangen. Vi fick iaf en fin genackersegling hemåt.

Midsommar helgen

Åkte ut till Hunnebo på Torsdag eftermiddag, Sofia och Barro följde med.

Fredag

Efter en rask promenad på morgonen, och en dusch så påbörjades förberedelserna inför sill, potatis och nubbe, och sedvanliga jordgubbar med mjölk och socker till efterrätt. Carina hade gjort en jättegod matjesill tårta som hon bjöd på. En stund efter sillen så blev det kaffe med midsommartårta som Carina också hade gjort på morgonen. Tackar så mycket för dom fina tårtbitarna, det var gott.
På eftermidagen så spelades det fotboll i Hästedalen, vet inte vilket lag som vann, men det var mer än 11 manna lag.
Efter det gick vi tillbaka till St Görans ö och där blev det grillning, tror att vi var närmare 30 pers som grillade tillsammans. Trevligt.
När solen försvunnit så blev det kallt, och vi drog oss tillbaka till båtarna, Fidde och Carina gick med till våran båt och där gjorde vi iordning Irisch coffey för värmens och den goda smakens skull. Avslutade kvällen runt midnatt.

Lördag

Sofia och jag tog en biltur till Grebbestad, vädret på fm började lite molnigt. När vi kom tillbaka grejade vi lite i båten, klädde bl a ena stuven i sittbrunnen med matta, för att kunna lägga kuddarna som man sitter på därute, och slippa ha dom inne i båten. Sen åt vi mat och efter det åkte Sofia och Barro hem till Trollhättan igen, och vi kastade loss och gav oss iväg norrut. Hamnade på Hästvam för första gången, träffade på fler trollhättebor där, satt på berget fram tills vi gick och lade oss.

På den här ön finns det röda näckrosor.

Söndag

Tog det lungt på fm, gjorde iordning kaffe och gick upp på berget vid 11 och drack det tillsamans med dom andra.
Satt och hade det väldigt skönt i solen, såg mörka moln in över Fjällbacka och ner mot Hamburgsund, efter en stund började vi även höra åskan, och sen började det att dra sig ut mot oss där vi låg. Bagarn och Gittan stack ner mot Hunnebo innan vädret började, men vi bestämde att vänta ut det. Och vi hörde regnet i vattnet när det närmade sig, ytan blev som i en kokande kittel. När solen sen tittade fram igen så lämnade även vi Hästvam och gick ner mot Hunnebo. Tvättade av båten utvändigt och dammsög invändigt, gjorde iorning lite mat och sen packade vi ihop och drog oss hemåt. Trots kalla vindar har det varit en trevlig helg, det har ju funnits platser i lä.

soligt

Fredag kväll  när vi kom ut till Hunnebo så regnade det ganska ihållande, hade inte haft kapellet uppe så det var det första vi gjorde, satte upp det alltså. Barro, Sofias hund var med oss, och mellan två skurar så hann vi rasta honom, skönt för vi ville inte ha in en blöt hund i båten.

Löradagen så tog det inte lång tid innan vi hade klarblå himmel och strålande solsken.
Fidde fyllde år så vi var och grattulerade honom mitt på dan, det bjöds på kaffe och jordgubbstårta.

På kvällen kom Thörnkvistarna över och vi satt och spelade kort till långt in på natten. Vi har inte lämnat hamnen för att vi inte vet hur vi ska få ombord hunden om vi lägger oss med stäven in mot berget. och då är det lättare när man ligger med aktern in mot bryggan.

Söndag morgon klockan 06,20 tog Barro och jag en promenad på nästan en timme, och vid Gästis i backen så ser jag en hopvikt 50 - lapp som Barro stoppar in i munnen, men jag fick ut den och vecklar ut den och det är en 500 sedel, gissa om jag blev glad.
Jag och Barro somnade en stund till sen i sittbrunnen, vaknade av att solen verkligen sken mig rakt i ansiktet.
vid 11-tiden så lämnade vi bryggan och drog oss mot Hamburgsund.

Det gick bra med vovven, men han gillade inte att det gungade på valöhuvud, då blev han lite orolig. Handlade lite i Hamburgsund, sen åt  och drack vi kaffe på Hjalmars, där satt vi på bryggan i solen ett bra tag innan vi gick tillbaka till båten och drog oss tillbaka till Hunnebo igen. Städade ur båten lite, sen drog vi oss hemåt.