0530 Hunnebostrand

0530 Fredag Hunnebo

Stefan hade tagit ledigt från klockan 12, så han var hemma när jag kom hem ifrån Mjölby 12,30, var bara uppe och packade om väskan sen stack vi ut till båten.

När vi kom ut till Hunnebo så fyllde vi bara vatten sen lämnade vi hamnen, gick insidan upp till Lilla Hamburgö den norra viken, där backade stefan in med aktern och vi lade oss långsides. Gick upp på berget och titta runt lite och när vi var påväg tillbaka till båten så kom Karl-Axel och Gisela och lade till hos oss. Satt på berget med varsin irisch coffey sen åt vi räkor i våran sittbrunn, Gisela hade med sig ost o kex som vi smaskade på efteråt.

0531 Lördag Lilla Hamburgö

Vaknade vid 9:e tiden, Karl-Axel o Gisela kastade loss och gav sig iväg upp till Grebbestad, Stefan och jag gjorde iordning frukost och diskutera vart vi skulle ta oss, vi bestämde oss för att också ta oss mot Grebbestad, så vi satte segel direkt vi kommit ur naturhamnen och segla ända upp till Grebbestad.

När vi skulle börja ta in seglen kom en motorbåt och det var Henke o Patrik dom snurrade runt och stanna till och prata med oss.

Lade till i hamnen det var inte mycket båt så det var bara att välja var man ville ligga. Gick upp till sportshopen (stefan letar skor) sen gick vi bort och prata med Fam Bäck igen.

Carina ringde och frågade var vi var och om vi skulle ta oss neråt igen så kunde vi träffas på nåt bra ställe, vi bestämde oss för att gå neråt igen och och så skulle vi höras lite senare.

Fam Bäck gick med oss och vi mötte Fidde o Carina och Björn o Lena vid Gluppö, grillade på kvällen och satt kvar på berget tills efter solnedgången, sen blev det väldigt mycket knottså vi gick ner och satte oss i Fiddes båt.

0601 Söndag Gluppö

Vaknade vid 8:a tiden låg kvar och drog oss till 9:e, sen gjorde vi frukost och satte os i sittbrunnen och åt, det började bli varmt så frampå dagen så badade Stefan och jag, men dom andra tyckte att det var för kallt 18,5 grader.

Vid 14- tiden lättade vi ankare och drog oss ner mot Hunnebo igen, satte segel och gick utsidan neråt, vi segla ganska lika alla tre båtarna, Karl-Axel kom lite efter men han seglade bara med genuan. Innan vi åkte hem gick vi bort till Bella Gästis och åt mat, det har varit en underbar helg varmt och skönt och bad.