soligt

Fredag kväll  när vi kom ut till Hunnebo så regnade det ganska ihållande, hade inte haft kapellet uppe så det var det första vi gjorde, satte upp det alltså. Barro, Sofias hund var med oss, och mellan två skurar så hann vi rasta honom, skönt för vi ville inte ha in en blöt hund i båten.

Löradagen så tog det inte lång tid innan vi hade klarblå himmel och strålande solsken.
Fidde fyllde år så vi var och grattulerade honom mitt på dan, det bjöds på kaffe och jordgubbstårta.



På kvällen kom Thörnkvistarna över och vi satt och spelade kort till långt in på natten. Vi har inte lämnat hamnen för att vi inte vet hur vi ska få ombord hunden om vi lägger oss med stäven in mot berget. och då är det lättare när man ligger med aktern in mot bryggan.

Söndag morgon klockan 06,20 tog Barro och jag en promenad på nästan en timme, och vid Gästis i backen så ser jag en hopvikt 50 - lapp som Barro stoppar in i munnen, men jag fick ut den och vecklar ut den och det är en 500 sedel, gissa om jag blev glad.
Jag och Barro somnade en stund till sen i sittbrunnen, vaknade av att solen verkligen sken mig rakt i ansiktet.
vid 11-tiden så lämnade vi bryggan och drog oss mot Hamburgsund.



Det gick bra med vovven, men han gillade inte att det gungade på valöhuvud, då blev han lite orolig. Handlade lite i Hamburgsund, sen åt  och drack vi kaffe på Hjalmars, där satt vi på bryggan i solen ett bra tag innan vi gick tillbaka till båten och drog oss tillbaka till Hunnebo igen. Städade ur båten lite, sen drog vi oss hemåt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0