0510 Hunnebostrand

0508 Torsdag Hunnebostrand

 

Åkte till Hunnebo vid middagstid, solen skiner och Stefan jobbar inge roligt att vara kvar i stan.

Våra nya båtgrannar var ute så jag pratade en del med dom, senare på em tog jag en promenad ute på St Görans ö, där har dom byggt några nya spångar att gå på, sen gick jag bort till Seaport och kollade in Thörnkvists nya båtplats, det är väldigt fint där ute, skulle kunna tänka mig att ha en plats där.

På kvällen sappade jag mellan 1;an och 2;an på tv´n (tjoho), lade mig och lyssna på bok istället, och somnade som vanlig.

 

 

 

0509 Fredag Hunnebo

 

Har klätt den ena Y-bommen så att den inte skaver mot båten om man skulle gå emot den när man ska lägga till. Stefan åkte ut med syster Johan efter jobbet, så dom kom lallande här vid 18,30 tiden, vi grillade och satt och tjöta sen åkte syster till Smögen.

 

 

 

0510 Lördag Hunnebo

 

Tänkte segla en sväng idag, så vi gick ut mot skägga och satte segel upp mot saltskär, men vinden dog så vi körde motor istället, det var skönt att bara komma ut på havet.

Gick in rännan utanför lilla hamburgö, så fint det är när det inte är så mycket båt ute.



Stannade till vid dannemark och tog en fika där, sen återvände vi till Hunnebo, för att lite senare åka till Uddevalla och hämta Thörnkvistarna och åka till Tyskland för att handla lite.

Fidde hade kommit till Hunnebo under tiden vi varit ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0