090912 Lördag 0913 Söndag



Stefan åkte ut till Hunnebo igår, och jag åkte ut idag, (jag jobbade till sent på Fredag kväll och orkade inte åka ut då)
När jag kom ut säger Stefan "Ska vi ta hem båten?" Nu frågar jag... Jag funderade en stund, men tyckte väl att det kanske vore skönt att få hem den medans det fortfarande är någotsånär varmt. Så 11.30 kastade vi loss från bryggan för sista gången i år.
Stannade till i Kungshamn och handla på Skeppet innan vi fortsatte.
Det var många båtar som seglade, vi var lite tveksamma att det skulle blåsa så mycket så att det skulle ge något.
Men vi satte segel efter Fisketången och fick bra fart ner mot Lysekil.



Sen tog vi ytterligare ett beslut och det var att gå ut vid Brofjorden och gå utomskärs.
Vi pendlade mellan 6-9 knop, och det var riktigt roligt att segla.
Gick in igen söder om Klädesholmen, tog ner seglen inne i rännan vid Marstrand, vidare Albrektsundskanal, sen satte vi segel igen, ner mot Björkö, in mot Göteborg och tog ner seglen innan Älvsborgsbron.
Stannade till för dagen vid Eriksbergkranen.

0913 Söndag


Här under kranen har vi sovit gott inatt.
Fortsatte älven norrut, fick vänta 30 minuter på broöppning vid Marieholmsbron.
Hämtade upp Ingela (Stefans mamma) i Kungälv, hon fick åka med upp i älven till Trollhättan.
Vi hade ganska stark motström på vissa ställen i älven, då gjorde båten bara 3 knop, så det tog tid innan vi kom hem. Men vi hade tur med slussning i Lilla Edet och i Trollhättan. Lade till vid Spikön och packade ihop våra grejor och gick hem. Det var en fin dag på älven vädermässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0